Cum creez un magazin online în 2023?

În acest articol vă vom prezenta pașii necesari pentru a învăța cum să creezi un magazin online în 2023.

Odată cu creșterea rapidă a comerțului electronic, deschiderea unui magazin online a devenit una dintre cele mai eficiente modalități de a face bani folosind internetul. Deoarece o astfel de afacere nu este limitată de orele de deschidere și locație, un magazin online poate fi ușor de scalat.

Construirea unui astfel de magazin nu este dificilă întrucât, datorită instrumentelor de comerț electronic și platformele de tip website builder, nu necesită cunoștințe tehnice.

  1. Creați o strategie de afaceri

Dacă doriți să deveniți proprietarul unui magazin online, dar nu aveți experiență în industria comercială, este important să știți că primul pas pentru a avea o afacere de succes în domeniul comerțului electronic este să aveți un model de afaceri.

Este vital să înțelegeți de la început tipurile de comerț electronic. Acest lucru vă poate ajută să stabiliți bugetul inițial, inventarul și potențialii furnizori ai magazinului dvs.

De exemplu, crearea unui magazin online bazat pe dropshipping este ideal pentru cei cu buget limitat. Acest lucru se datorează faptului că dropshipping-ul permite ca operațiunile de aprovizionare să fie preluate de furnizori terți. Astfel, produsele pot fi livrate direct către clienți, fără a mai avea nevoie de un inventar fizic.

O altă opțiune ar fi cea a angrosiștilor care revând produse cumpărate de la producători către comercianții cu amănuntul. Această opțiune necesită investiții considerabile, deoarece este nevoie să achiziționați produse în cantități mai mari și să închiriați un spațiu de depozitare.

Dacă doriți să creați un produs nou pe care să îl comercializați cu brandul dvs., etichetarea privată ar putea fi ceea ce căutați. Și aici, la fel că în cazul opțiunii angrosiștilor, aveți nevoie de un buget mai mare pentru a acoperi costurile de producție și personalizarea produsului.

De asemenea, puteți opta pentru produsele cu etichetă albă. Acest lucru înseamnă că puteți achiziționa produse existente pentru a le vinde cu brandul dvs. Diferența majoră între produsele cu eticheta albă și cele cu eticheta privată este că, în cazul produselor cu eticheta albă, nu vă implicați în crearea produsului.

Realizarea unui plan de afaceri pentru magazinul dvs. online vă va ajută să dezvoltați o structura de afaceri eficientă. Prin urmare, asigurați-va că includeți obiectivele de afaceri, viziunea și așteptările financiare.

  1. Alegeți produsele pe care să le vindeți online

După ce v-ați decis asupra unui produs pe care doriți să îl comercializați, puteți începe analiză concurenților. Este mai dificil să scoateți în evidență un produs pe o piață competitivă unde deja există branduri cu reputație. Astfel, concentrarea atenției către o anumită nișă și evidențierea punctelor forțe ale produsului dvs. vă ajută să construiți bazele afacerii și să alegeți publicul țintă.

De exemplu, dacă doriți să creați un magazin online de îmbrăcăminte, nișele posibile ar putea fi tricouri personalizate pentru adolescenți sau articole vestimentare bazate pe tema unor filme populare.

Idei pentru a găsi produse pentru un magazin online:

  • Luați în considerare hobby-urile sau profesia în care activați. Alegerea unui produs cu care sunteți familiarizat vă poate fi de folos atunci când e nevoie să oferiți asistență clienților sau când creați campanii de promovare.
  • Urmăriți cele mai populare produse vândute în mediul online. Pentru inspirație, puteți folosi platformele mari de comerț electronic precum Amazon. Dacă mulți utilizatori sunt interesați de un anumit produs, cel mai probabil acesta este profitabil. Însă, asigurați-vă că produsele căutate se potrivesc nișa dvs.
  • Luați în considerare recenziile utilizatorilor. Recenziile negative vă pot ajută să identificați problemele unui produs. Astfel, puteți dezvoltă soluții pentru a acoperi aceste probleme și a crea un produs mai bun.
  • Pentru o căutare mai rapidă, puteți utiliza instrumente de cercetare a produselor precum Google Trends.
  • Odată ce aveți o lista de idei, luați în considerare următoarele aspecte:
  • Calitatea produsului. Alegerea unui produs calitativ este esențială pentru a asigura reputația brandului dvs., dar și pentru a obține încrederea clienților.
  • Rentabilitatea investiției (ROI). Luați în considerare costurile afacerii atunci când stabiliți prețul produselor.
  • Reguli. Verificați dacă aveți nevoie de licențe speciale pentru a vinde online. Aceste licențe sunt necesare atunci când, de exemplu, doriți să comercializați produse alimentare sau farmaceutice.
  • Livrare. Asigurați-va că produsul dvs. este ușor de livrat. Ideal este să comercializați produse rezistente și ușoare pentru a reduce riscurile daunelor în timpul livrării. Încercați să mențineți costurile de livrare scăzute și, eventual, să le adăugați la prețul produsului. 
  1. Căutați furnizori de încredere

Găsirea unui furnizor de încredere este la fel de importantă ca alegerea produsului ideal. Oricât de bună poate fi ideea unui produs, un furnizor de neîncredere vă poate pune afacerea în pericol.

Atunci când alegeți un furnizor, prețurile mici pot fi tentante. Totuși, prețul nu ar trebui să fie factorul decisiv. Este mai benefic să alegeți furnizorii care oferă produse de calitate și livrează la timp.

Dacă nu aveți idee unde să căutați furnizori, puteți începe cu platforme precum Alibaba sau AliExpress. Pe aceste platforme sunt înregistrați zeci de mii de furnizori din întreagă lume. De asemenea, va puteți folosi și de Google pentru a căuta furnizori. Dacă introduceți cuvinte cheie specifice, aveți șanse mai mari să obțineți rezultatele dorite. Prin urmare, puteți începe prin a introduce nișa și locația dvs. în motoarele de căutare. De exemplu, încercați să căutați [nișă] furnizor în [locație].

În plus, puteți folosi rețelele de socializare pentru a obține informații despre anumite produse și unde le puteți găsi. Grupurile de Facebook pot fi foarte utile, deoarece puteți găsi recomandări folositoare din partea membrilor.

Odată ce ați creat o lista cu potențiali furnizori, puteți trece prin următoarele etape pentru a vă asigura că aceștia sunt de încredere:

  • Verificați recenziile. Căutați numele furnizorului pe Google și pe platformele de socializare pentru a găsi informații despre credibilitatea acestora.
  • Contactați furnizorul. Confirmați legitimitatea furnizorului sunându-l în timpul programului de lucru.
  • Verificați adresa. Va puteți asigura că adresa furnizorului este reală căutând-o pe Google Street View. Clădirea în care furnizorul își desfășoară activitățile ar trebui să aibă un logo sau numele firmei.
  • Verificați licențele și certificările. Asigurați-va că furnizorul cu care doriți să colaborați deține toate acreditările necesare.
  • Puneți întrebări. Aflați mai multe despre istoricul furnizorului și detaliile operaționale. Este esențial să aflați informații despre prețuri, disponibilitatea produselor, cantitatea minimă care poate fi comandată, condițiile de plată, transport, politici de returnare, etc.
  • Solicitați mostre. Înainte de a plasa o cantitate semnificativă, solicitați mostre pentru a vă asigura că produsul este calitativ.
  1. Creați profilul publicului țintă

Publicul țintă este acel grup de oameni către care veți încerca să vă vindeți produsele. A înțelege cum arată clientul ideal este foarte important, deoarece acest element stă la baza strategiilor de marketing.

Creșterea vânzărilor poate fi influențată de personalizarea produselor și strategiilor de marketing. Acest lucru se datorează faptului că 30% din cumpărătorii online sunt dispuși să treacă la un brand care le oferă o experiență personalizată.

Lipsa cunoștințelor când vine vorba de publicul țintă va face crearea unei campanii de promovare mai dificilă. Acest lucru vă va costă timp și bani.

Indiferent dacă aveți sau nu experiență în domeniul vânzărilor online, este important să vă aminti că trebuie să începeți cu cercetarea de piață. Evaluarea corectă a cererii pieței în care activați ajută la cunoașterea potențialului acesteia. De asemenea, puteți descoperi oportunități pentru o piață nouă.

Colectați cât mai multe informații despre mărimea pieței, rată de creștere a industriei și tendințele. Uneltele de cercetare a cuvintelor cheie precum Google Trends vă pot fi de folos pentru identificarea cerințelor clienților. Aceste unelte vă oferă informații despre cuvintele cheie pe utilizatorii le introduc în motoarele de căutare.

Când faceți cercetări în legătură cu publicul țintă, luați în considerare segmentarea clienților în funcție de următoarele criterii:

Demografie: sex, vârstă, stare civilă, educație, ocupație. 

Psihografie: trăsături de personalitate, hobby-uri și interese, stilul de viață.

Comportament: obiceiurile când vine vorba de cheltuieli, informațiile deținute despre produs, nivelul loialității și interacțiunea cu o afacere.

Geografie: Aici sunt incluse țara, județul, localitatea sau codul poștal.

Însumați aceste informații și creați profilul unui cumpărător pentru a vă înțelege mai bine potențialii clienți. Aceasta este o reprezentare a clientului dvs. ideal și va poate ajută să creați strategii de promovare corespunzătoare.

Câteva modalități care vă pot ajuta să alcătuiți profilul clientului ar fi:

Distribuirea sondajelor este o modalitate excelență prin care puteți obține informații despre datele demografice ale clienților.

Analizați competitorii cu produse similare și evaluați-le clienții. Cel mai probabil veți viza același public, deci este important să aflați cum se comportă aceștia.

Evaluați-vă propriile produse și enumerați caracteristicile și punctele forte ale acestora pentru a afla care sunt clienții care ar beneficia de ele.

  1. Alegeți o platforma pentru comerț electronic

Acum că ați selectat produsele pe care doriți să le comercializați și ați aflat care este publicul țintă, următorul pas este să alegeți cum să vă construiți magazinul online.

Există mai multe modalități prin care puteți face acest lucru. Totuși, pentru începători, cea mai convenabilă metodă este utilizarea unei platforme pentru comerț online. Această metodă este rentabilă și nu necesită cunoștințe tehnice.

Printre numeroasele platforme de comerț online disponibile, cea mai populară metodă pentru crearea unui magazin online este utilizarea unui constructor de site-uri web (web builder). Un web builder vă pune la dispoziție toate instrumentele necesare pentru a simplifica procesul de creare al site-ului. De exemplu, puteți adaugă produse, un coș de cumpărături sau pagini de plata într-un timp foarte scurt utilizând șabloane de comerț electronic prestabilite. De asemenea, folosind un constructor web, beneficiați și de editoare de tip drag-and-drop, soluții de expediere sau opțiuni de plata. În plus, constructorii de site-uri se ocupă și de aspectele tehnice precum găzduirea web, întreținere și securitate.

Printre cele mai populare platforme pentru comerț online se numără Shopify, Wix, Weebly, BigCommerce.

  1. Crearea site-ul magazinului

Indiferent de platforma pentru comerț electronic pe care o alegeți, există mai multe elemente de care trebuie să țineți cont atunci când vă creați site-ul.

Este nevoie de mai puțin de o secundă ca utilizatorii să își formeze o impresie despre site-ul dvs. Din acest motiv, designul site-ului dvs. este un aspect important.

Pentru a crea un site plăcut din punct de vedere vizual, puteți apela la un designer web sau puteți utiliza temele și șabloanele puse la dispoziție de platformele de comerț electronic.

Asigurați-vă că tema pe care o alegeți se navighează fără dificultate și se încarcă rapid.

Odată ce găsiți tema care se potrivește nevoilor dvs., ajustați elementele vizuale în așa fel încât să se potrivească cu ideea brandului dvs. Acest lucru înseamnă personalizarea culorilor, fonturilor, dimensiunea textului, etc.

Următorul pas este crearea paginilor esențiale. Pentru ca utilizatorul care vă vizitează site-ul să aibă o experiență plăcută, magazinul dvs. ar trebui să conțină următoarele pagini:

  • Pagina produselor. Aici veți oferi informații despre produs precum preț, dimensiuni, disponibilitate, etc.
  • Coș de cumpărături. Toate produsele pe care clientul dorește să le achiziționeze vor fi afișate pe această pagină. Dacă oferiți promoții sau reduceri, nu uitați să includeți opțiunea de a folosi coduri promoționale. De asemenea, tot aici puteți implementa o secțiune cu produse similare pentru a crește vânzările.
  • Pagină de plata. Aici clientul completează informațiile de plata și reverifică produsele înainte de a finaliza achiziția.
  • Confirmarea comenzii. Puteți folosi o astfel de pagină pentru a afișa un mesaj de mulțumire și modalități de urmărire a comenzii.
  • Despre noi. Această pagină va ajută clienții să va cunoască. Aici va puteți împărtăși viziunile sau povestea din spatele afacerii pentru a crea o relație cu clienții.
  • Întrebări puse frecvent. Răspundeți la întrebările puse în mod obișnuit de clienți.
  • Pagină de contact. Oferiți modalități concrete prin care clienții pot lua legătură cu dvs. în cazul în care aceștia au nelămuriri.
  • Politici. Crearea paginilor pentru politică de confidențialitate și politică de returnare a produselor va poate proteja de anume răspunderi.
  • Livrare. Aici adăugați taxele de livrare, termenii, firmele care se ocupă de livrare și localitățile disponibile.

Veți atrage mai mulți clienți și veți genera mai multe vânzări dacă paginile produselor dvs. sunt informative și arată plăcut din punct de vedere vizual. Există câteva elemente de care trebuie să țineți cont atunci când creați paginile pentru produse:

  • Titlul produsului. Îl ajută pe client să găsească mai ușor produsul de care are nevoie atunci când efectuează o căutare în catalogul magazinului. Alegeți un titlu cât mai scurt, deoarece puteți adaugă alte detalii în descrierea produsului.
  • Descrierea produsului. Oferiți detalii despre produs și variațiile acestuia precum materialele din care este făcut, culorile, dimensiunile, etc.
  • Imagini și videouri. Aveți grijă că fotografiile și filmările produsului dvs. să fie cât mai calitative.
  • Categorii. Acest lucru vă ajută să vă organizați catalogul și să scoateți în evidență produse specifice. Adăugați filtre pentru dimensiuni, preț, culori sau materiale. Astfel, clienții vor găsi mai repede produsele pe care doresc să le achiziționeze.
  • Costuri de livrare. Informați-vă vizitatorii dacă tarifele sunt gratuite, fixe sau variabile.
  • Recenzii. Credibilitatea magazinului dvs. online va crește dacă paginile produselor conțin recenzii. De asemenea, vor încuraja vizitatorii să efectueze o achiziție.
  1. Conectați metodele de plată

Este esențial să le asigurați clienților o experiență de plată fără probleme. Statisticile arată că 18% din cumpărătorii online abandonează coșul de cumpărături dacă procesul de plata este lung și complicat.

Pentru a face acest proces mai simplu, integrați în site-ul magazinului dvs. online un portal de plăți. Acesta criptează datele și funcționează în baza standardelor PCI. Prin urmare, datele importante alea clienților dvs. sunt protejate împotriva fraudelor și a furtului. Pe lângă acestea, un portal de plăti împiedică plățile efectuate cu carduri de credit expirate și conturi închise.

Majoritatea constructorilor de site-uri va pun la dispoziție portaluri de plată pe care le puteți integra în site-ul dvs. Veți avea opțiunea de a alege între mai multe metode de plată, de la carduri de credit simple la ApplePay.

Atunci când alegeți un portal de plată, alegeți cea mai convenabilă soluție pentru publicul țintă al magazinului dvs. online.

Odată cu creșterea magazinului, puteți adaugă mai multe portaluri de plată. Astfel, clienții dvs. vor avea mai multe modalități de plată, iar acest lucru poate fi util dacă magazinul dvs. se adresează unui public internațional.

  1. Începeți să vă promovați magazinul online

Lansarea unui magazin online este doar începutul. Promovarea acestuia este partea în care veți investi cel mai mult timp.

Primul aspect de care trebuie să vă ocupați când începeți să va promovați magazinul este crearea conținutului. Conținutul calitativ va crește popularitatea brandului, va atrage publicul potrivit pentru produsele pe care le comercializați și influențează vânzările. Pentru a va face o ideea despre conținutul pe care trebuie să îl creați, puteți începe prin a cerceta cuvinte cheie utilizând instrumente precum Google Trends. Conținutul pe care îl postați trebuie să fie relevant nișei în care activați și postat în mod constant.

De asemenea, va trebui să va ocupați de optimizarea pentru motoarele de căutare. Optimizarea corespunzătoare va face că magazinul dvs. online să se claseze mai sus în rezultatele motoarelor de căutare și va atrage mai mulți clienți.

Una dintre cele mai eficiente modalități de promovare folosite de comercianții online este marketingul prin e-mail. Numărul vânzărilor poate crește considerabil în urmă unei astfel de campanii. Puteți crea broșuri digitale informative personalizate pentru a va informa publicul în legătură cu actualizările produselor, promoții, coduri de reducere, etc.

O altă metodă de care puteți beneficia este marketingul prin intermediul rețelelor de socializare. Va puteți folosi de platforme precum Facebook sau Instagram pentru a crea o relație cu publicul dvs. și pentru a atrage potențiali clienți. Publicați postări personalizate pentru a vă promova produsele și pentru a direcționa utilizatorii către site-ul magazinului dvs.

Dacă dispuneți de un buget mai mare, puteți lua în considerare și campaniile publicitare plătite. Puteți efectua astfel de campanii pe Facebook, Instagram, Tiktok sau chiar Google. Însă, asigurați-vă că faceți cercetări amănunțite înainte să porniți o campanie de promovare plătită.

Concluzie

Pe măsură ce popularitatea comerțului digital crește, lansarea unui magazin online poate fi o metodă excelență pentru a deveni un antreprenor.

Datorită platformelor de comerț electronic, care vă pun la dispoziție toate instrumentele de care aveți nevoie, vă puteți lansa magazinul online fără a deține cunoștințe tehnice.

Cu o idee de afaceri, un plan bine stabilit și determinare, oricine poate lansa un magazin online și poate genera profit în cel mai scurt timp.